maandag 2 januari 2012

Fase 3: The Boy who should do some drinking instead of thinking

Na het hele gebeuren met André had ik even genoeg van mannen. Ik was een zelfstandige vrouw geworden en het leven zag er zonder vriendje ook best rooskleurig uit. Je kan de hele dag doorbrengen in die spuuglelijke, maar fantastisch comfortabele outfit. Je hoeft geen compromis meer te sluiten wanneer je een dramatische of überromantische film vol knappe kerels wil bekijken. Irina Dunn zei ooit “A woman needs a man like a fish needs a bicycle,” en we redden het inderdaad zonder een mannelijke krachtpatser in huis. Na een tijdje leer je om zelf overal naartoe te rijden, hoewel het soms wat teamwork vergt met de vrouw in de gps, en je leert de bokalen te vermijden die je niet in je eentje openkrijgt. Voor een stevige knuffel en een portie plezier kon ik bovendien altijd terecht bij vriendinnen. 
We beweren allemaal dat we happy singles zijn, maar na het zien van een romantische komedie liggen we in bed te fantaseren over de perfecte kus met onze droomprins. Zelfs ik ontdekte dat het hele ik-geef-niet-meer-om-wat-mannen-van-me-denken gedoe slechts een illusie was. Ik had al een hele poos contact met een leuke jongen die ik had leren kennen tijdens de lessen chemie. Hij was intelligent, dromerig, hield van reizen en was een beetje getormenteerd. Geen idee waarom, maar veel vrouwen vallen in zwijm voor dit soort mannen. Waarschijnlijk denken we dat onze liefde hun hart kan helen en dat ze ons dan eeuwig dankbaar zullen zijn. Toen ik hem op een dag met een verwarde haardos en zonder make-up tegen het lijf liep, kon ik door de grond zakken van schaamte. Tot zo ver het verbannen van jongens uit mijn leven, want McDreamy leek de perfecte kerel te zijn.
Het was het begin van een heerlijke tijd vol romantiek en vlinders in de buik. Het leek alsof ik middenin een romantische komedie was terecht gekomen en ik ging voor het eerst in mijn leven op date. Het werd geen etentje in een restaurant, maar een uitstapje naar de plantentuin. McDreamy strooide allerlei leuke weetjes in het rond en ik hing aan zijn lippen. Een paar weken geleden had ik nog genoeg van mannen en nu wou ik niets liever dan deze kerel hartstochtelijk kussen. Het was erg moeilijk om niet verliefd te worden op de jongen die mij onverwacht aardbeien kwam brengen en die een cd samenstelde, vol muziek die me op het lijf geschreven was. Hij deed zijn naam alle eer aan en McDreamy won stilletjes aan mijn hart. Aangezien McDreamy echter geen aanstalten maakte op mij te kussen, besloot ik zelf het heft in handen te nemen. Enkele dagen voor mijn verjaardag, vroeg ik of hij even langs wou komen. De zenuwen gierden door mijn lijf en mijn benen leken wel rubberen slierten. Uiteindelijk was hij degene die de langverwachte woorden uitsprak: “Ik denk dat ik verliefd op je ben.” In de films neemt hij je daarna vast en draait je vol passie binnen. Bij ons verliep het iets minder passioneel en we stonden allebei wat ongemakkelijk rond te drentelen. Uiteindelijk besloten we om wat te genieten van de zon in het park en ik begon uit te dokteren hoe ik de eerste stap moest zetten. McDreamy kuste me echter op de trap en voor het eerst in maanden raakten mijn lippen een man. 
Het moment suprême verliep niet zoals in mijn dromen en ik dacht even dat ik het kussen verleerd was. Er kwam niet echt tong aan te pas en het leek eerder op een fake-french-kiss uit de films. Ik was echter smoor op McDreamy en zag alles door een roze bril. Hij was geen kerel die me op bed zou gooien en mijn bloes met zijn tanden aan stukken zou scheuren, maar hij was lief en zacht. Tot de dag na mijn verjaardag... Ik was een beetje benieuwd wat hij voor mij in petto had. Toen hij enkele weken eerder een jaartje ouder werd, had ik hem cupcakes gebakken en keken we naar zijn favoriete film. Zijn kadootje was echter niet zo leuk: “Ik heb er veel over nagedacht en ik ben niet klaar voor een relatie.” Ik stond even met mijn mond vol tanden en McDreamy werd plots McNightmare. Deze kerel leek anders dan andere mannen, hij dacht na over zijn gevoelens en was niet impulsief. Ironisch dat hij net door die eigenschappen mijn hart brak, dat amper geheeld was van de vorige keer. 
Misschien is het maar goed dat het fout is gelopen... Ik wil de vrouw zijn in een relatie en ik claim dan ook het recht om alles te analyseren en overgevoelig te zijn. Hmmm... Ben ik dan toch op zoek naar een man die enkel denkt aan seks, aan hoe de wereld er zou uitzien als echte robots bestaan, aan snelle auto’s en aan Spartacus? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten