vrijdag 9 december 2011

Fase 1: Let’s Party.. Or Not..

Mijn haatgevoel ten opzichte van mannen ontwikkelde zich sterk in mijn eerste maanden als vrijgezel. Ik kreeg plotseling veel begrip voor feministen, lesbiennes en oude vrijsters. Toch had ik best een leuke tijd, aangezien ik werd omringd door een fantastische groep meiden. Op tijd en stond verliet ik onder lichte dwang het huis en mocht ik mijn rondingen gaan shaken op de dansvloer. Toen het tijd was om het jaar 2011 in te luiden, vertrok ik naar het stulpje van een vriendin. Deze keukenprinses toverde een heerlijke maaltijd op tafel en daarna gingen we nog even uit. In een van de overbevolkte caféetjes maakte ik kennis met een overijverige danser. Ik hou wel van een man met moves, maar iemand die zijn zweterig lijf gewoon wat tegen me aan schurkt, is minder aantrekkelijk. Die avond was het begin van een turbulent jaar, waarin ik ontdekte hoe veelzijdig de mannelijke populatie is. Op de meeste feestjes kan je blijkbaar de mannen in bepaalde categorieën onderbrengen. Je hebt de hotties en de notties, de leeghoofden en de bollebozen, de macho’s en de lieverds, de betweters en de pantoffelhelden, de eeuwige vrijgezellen en de wanhopige kerels. De droomprins van de meeste vrouwen moet een evenwicht zoeken in deze categorieën. We zijn namelijk niet gek op betweters, maar ook een pantoffelheld beantwoordt niet aan ons beeld van de ideale man. 
Na enkele avondjes uit merkte ik ook enkele andere dingen op. Als vrouwen krijgen we vaak te horen dat we gecompliceerd zijn, maar ik hou het eerder bij emotioneel ontwikkeld. Als je ziet hoe onze mannelijke wederhelften geëvolueerd zijn, dan staan wij er toch beter voor. Ik geef toe dat we soms een beetje moeilijk doen en niet altijd weten wat we willen, maar dat is omdat wij een poging doen om onze ratio te combineren met ons gevoel. Mannen zijn eerder impulsief, denken met het verkeerde orgaan en gaan er gewoon voor. Al lijken ook die eigenschappen stilaan te vervagen, aangezien ik een heleboel knappe vriendinnen heb die geen date aangeboden krijgen. Er lopen waarschijnlijk ook goede exemplaren rond op deze aardbol, net zoals niet alle meiden even aangenaam zijn. De hedendaagse huwbare kerels moeten gewoon duidelijk opnieuw ballen kweken.  Het is dus een kwestie van tijd voor onze lieve, hete en intelligente vent voor de deur staat, maar tot dan moeten we ons tevreden stellen met afdankertjes. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten