vrijdag 9 december 2011

The Start!

September 2010: Mijn jeugdliefde vertrok naar Nebraska en nam de slogan “Go Local” iets te letterlijk. Dat werd het startschot voor een nieuw begin als fabulous single lady. De eerste weken zag ik er echter niet bepaald fabulous uit. Dagenlang bleef ik verborgen onder een toren dekentjes en zakdoeken. Ik slenterde door het huis in een grijze pyama die ooit roze was en huilde tranen met tuiten bij de meest zielige films. Gelukkig stonden mijn vriendinnen paraat met de nodige dosis chocolade en een flinke portie troost. Nadat iedereen genoeg begon te krijgen van al dat gesnotter, besloot ik dat het tijd was om te genieten van mijn herwonnen vrijheid. Tenslotte is je studententijd toch de mooiste tijd van je leven. Droomt niet elke vrouw ervan om zich in een strakke jurk te wurmen en te gaan dansen met een toekomstige advocaat of dokter? De realiteit is een teleurstelling als je nuchter bent. Je spendeert heel wat tijd aan het wegwerken van oneffenheden, omdat zelfs veertigers tegenwoordig een egale huid hebben in al de magazines. De schok is echter groot wanneer je tijdens het uitgaan een blik in de spiegel werpt. Meestal lijkt het alsof ik net uit bed kom, geen concealer meer te bespeuren en mascara over heel mijn gezicht. Bovendien dans je niet met toekomstige advocaten of dokters, maar eerder met lam gezopen sukkels. 

Het uitgaansleven confronteert een vrouw ook met enkele dilemma’s. Je outfit moet tegelijkertijd wulps en braafjes zijn, want je moet twee doelgroepen tevreden houden. De mannen kwijlen bij elke jurk die wat bloot laat zien, maar de vrouwelijke feestvierders bliksemen je zowat neer. Ik werd alvast stevig met mijn voeten op de grond gezet en laat mijn sex-and-the-city-jurkjes voortaan gewoon in de kast hangen. Ik kan wachten tot een tijdperk aanbreekt waarin vrouwen elkaar niet langer beoordelen of ik kan leren om er niet langer om te geven. Voorlopig paradeer ik thuis wel voor de spiegel in mijn charleston jurk of draag ik dat korte rokje gewoon tijdens het afwassen. Afgezien van de berg onzekerheden waar je als single mee moet worstelen, had ik een aangename tijd. Mijn relaas van het voorbije jaar kan ontmoedigend zijn voor zij die denken dat de ideale man om de hoek staat te wachten. Stiekem geloof ik zelf nog dat hij plots met paard en koets voor de deur zal staan en tot die dag komt, schrijf ik gewoon over de minder perfecte manskerels. 


Ook te volgen op : https://www.facebook.com/pages/The-City-without-the-Sex !!!

1 opmerking: